- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


lördag 15 oktober 2016

Trädgårdsdrömmar och boktips


Förra helgen tillbringade jag nästan alla mina lediga timmar utomhus i trädgården. Lökar planterades i krukor, kanstenar fixades på plats i en nygrävd lavendelrabatt och trädgårdsmöblerna plockades undan i väntan på våren.

Den här helgen tillbringar jag inomhus men kan ändå njuta av trädgårdsfix och drömmar om en trädgård full av skönhet och vila.

Igår kom nämligen Boken som vi alla inspireras av i blogg- och instagramvärlden just nu. Boken på allas läppar - Min trädgård vid sjön av Victoria Skoglund. Hon som driver Zetas ni vet.

Jag njuter av att dra handen över omslagets linnestruktur, längtar lidelsefullt efter nästa vår när mina vårlökarna ska slå ut i all sin glans.

Det är i trädgården jag denna sommar hittat vila. Med fingrarna djupt ner i myllan har jag insett hur mycket kraft jag faktiskt hämtar där bland mina rosor, daggkåpor och fingerborgsblommor. Ja, för all del bland mina maskrosor och kirskålsängar också.

Kram Sussie

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som en bok som jag skulle vilja läsa, passar bra nu när det blir fort mörkare om kvällarna.
Ha det bra!
Birgitta