- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


torsdag 6 december 2012

Riv en gran!


Detta år har verkligen granar och pocketböcker blivit en kär kombo för mig.  Nu har jag gjort en tredje variant på samma tema.



Jag rev pappersbitar ur en pocketbok och satte dem lite "slarvigt" på kartong. Som stjärna har jag använt tejp från det stora varuhuset som jag klippt i två trianglar och fäst ovanpå varandra.

Tänk vad en liten röd detalj kan få några pappersbitar att signalera jul!


Om det kikat in några nya läsare idag, så vill jag säga ett extra stort välkommen till er. Jag tror nämligen att julreportaget från vårt hem är med i VF idag.


Kram Sussie

9 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Åå ja dåååå måste ja dra mej upp ur sänga å kolle dä. Är hemme för svullet och ont knä.. Du vet Drummelfia nr ett ... Hoppes hoppes att jag tar mej iväg te söndan ... Måste gå lite jullkos i stallet... Grana va fin du .. Bra tips:;)))kram Pia

Chokladvillan 1910 sa...

Enkelt men så raffinerat ! ;) Fiiint !
Kul med reportage. :D
Ha en härlig vecka !
Kram Anki

Tidevarf sa...

Hej,
Vilka fina tips du ger. Jag gjorde den granen som man vek sidor och den blev så lyckad.
Kolla på min blogg om du har lust för där är den med.

Kram
Anneli

Rolf sa...

Härligt reportage!
Vilken tid har du öppet på söndag?

Rolf sa...

Hepp! Nu hittade jag dina öppettider :) 14-18

G:a Affären sa...

Så enkelt och så fint! Jag gillar verkligen den fina granen!

Önskar dig en fin adventssöndag!

Kramar
Cia

MODERN COUNTRY sa...

Hei Selma, nå har jeg sittet her en god stund og kikket i bloggen din. Du lager så mye pent ! Takk for alle fine Jule ideer du har delt med oss. Likte så utrolig godt kortene med revet gammelt papir, og juletrærne var Kjempeflotte også !!

Ha en mysig 2.Advents kveld.

~ Aina ~

MODERN COUNTRY sa...

Hei Selma, nå har jeg sittet her en god stund og kikket i bloggen din. Du lager så mye pent ! Takk for alle fine Jule ideer du har delt med oss. Likte så utrolig godt kortene med revet gammelt papir, og juletrærne var Kjempeflotte også !!

Ha en mysig 2.Advents kveld.

~ Aina ~

Erica / Northwest Edible Life sa...

This is so lovely. Simple, elegant beauty translates to all languages. Thanks for sharing.